27 Reviews
Review beoordelingen

Een nuttige dag beleefd met goede uitleg van instructeur. - Door: Peter Nelis

+Goede groepsindeling. Qua rijstijl pasten we prima bij elkaar.

+De begeleider (Radboud) gaf goede uitleg en goede feedback, waar ik wst aan had.

+Zeer veel rondjes op het politie circuit in Lelystad.

Zeker de moeite waard.

Ik dacht dat ik aardig kon rijden na zoveel jaren ervaring, maar dat was peanuts bij wat ik nu geleerd heb. - Door: Jan Vermeulen

+Zeer goede uitleg en feedback van Tom ten Wolde

+Veel geleerd over hoe bochten te nemen. KKKK

+Ik wist niet dat er zoveel mogelijk was met mijn motor.

-Jammer dat het circuit gesloten wordt voor particulieren.

Aangezien het circuit gesloten wordt voor particulieren, heb ik begrepen dat er nu alleen nog trainingen gegeven worden op de openbare weg. Ik heb ervaren dat er best op hoge snelheid gereden is (160 km is geen uitzondering), wat prima was voor mij.
Kun je dezelfde ervaring opdoen op de openbare weg waar 100 km is toegestaan?
Ik vond het een hele goede training die mee veel nieuwe inzichten heeft gegeven. Ik ga met een veel beter gevoel de bergen in. Ik zou het ook elke motorrijder aanraden om deze training VRO Bochten te volgen.

Heerlijk genoten onder leiding van uitstekende instructeur en weer puntjes op i gezet! - Door: Ruud Okkerman

+Goede afwisseling, doordat je niet continu achter dezelfde cursist rijdt

+Uitstekende instructeur

+Weer heerlijk genoten en puntjes op de i gezet

-groep cursisten had wat kleiner gemogen

Op zondag 12 juni met 2 broers van me deelgenomen aan de VRO bochten. Het was prima motorweer, niet te warm en lekker zonnetje. Kennis gemaakt met de instructeur Jan uit Volendam. We zitten in groep 1. Jan geeft prima tips om goed de bocht door te gaan. Voor de cursist die het nodig heeft gaat hij zelfs een rondje bij cursist op de motor waarbij de cursist achterop meerijdt.
Goed interactie gehad met Jan, hij brengt het heel leuk en geeft veel informatie.
Heerlijk om op gesloten circuit te rijden waarbij je je kunt concentreren op het rijden van bochten en geen rekening hoeft te houden op vervuild wegdek of andere weggebruikers. Wel wordt er veel over verschillende situaties verteld door Jan en hoe daar rekening mee te houden.

De groep had wat mij betreft wel iets kleiner gemogen. We waren met 8 of 9 cursisten.

In de evaluatie heeft oudste broer (70) complimenten gekregen over zijn motorbeheersing.

Kortom heerlijk genoten en weer veel opgestoken.
Volgende keer denken we aan de KNMV riding days training op Assen te doen.

Prachtige leerzame dag gehad. Mede door de mede cursisten en goede (en rustige) instructeur. - Door: Frank Strijbosch

+Prachtige locatie

+Goede instructeur(s)

-Te veel deelnemers voor 1 koffie automaat 😉

Beginner of gevorderde rijder? Maakt niet uit dit is een geweldige leerzame ervaring! Ik zou het iedereen aanraden.

Een leuke dag en ik zit weer met meer zelfvertrouwen op mijn motor - Door: Lenard Onderwater

+Locatie

+Beschermde omgeving

+Kunde instructeur

-Veel achter elkaar aanrijden

-Weinig feedback

Veel rondjes achter elkaar aan rijden. De instructeur rijdt de goede lijn maar de 3de in de rij al niet meer. Het was vooral veel zelf uitproberen. Ik ervaar het als prettig wanneer ik feed-back krijg op mijn rijgedrag. Wanneer iemand me laat zien en vertelt wat ik beter kan doen. Daar was in deze training weinig/geen aandacht voor.
Fijn dat er ruimte was voor bijzondere verrichtingen (remmen in de bocht, remproef, achtjes draaien) dat waren wel de momenten waarop ik tips kreeg. Alleen kwam ik om mijn techniek in de bocht te verbeteren. Dat is ten dele gelukt.
Al met al wel weer een geslaagde dag.

Je gaat leuke dag hebben als je veel bochten wil maken. Wil je daarnaast ook uitleg/oefening/feedback mbt hoe je bochten rijdt, dan deze training overslaan. - Door: Marc Sanders

+Leuke dag met motormaatjes

-Geen uitleg over welke lijn te volgen op straat en/of circuit. Waar in te sturen, hoe te kijken, hoe te zitten op motor.

-Geen drinken op de baan in ochtend en 's middags was het te snel op.

-Geen of nauwelijks feedback/tips mbt hoe je de bochten rijdt.

Afgelopen zaterdag heb ik deelgenomen aan de VRO-bochten. Ik weet niet precies wat jullie doelstelling is mbt deze training.
Als de doelstelling is vanuit de KNMV om deelnemers die weinig tot geen bochten rijden er in 1 dag tijd zoveel mogelijk bochten te laten rijden. Missie geslaagd.
Probleem van mij is, dat ik als deelnemer hele andere verwachtingen heb van een training dan alleen maar rondjes rijden/bochten maken, zeker als die training door een gerenommeerde partij wordt gegeven. Nu heb ik de training als ver onder de maat ervaren. Zeker gezien de kosten voor deelname.

Wat verwacht ik (zoals bij alle andere trainingen die ik gevolgd heb):
– Stukje theorie
– In de praktijk brengen van de theorie
– Feedback op wat ik uitgevoerd heb
Zodat ik op einde van de dag iets mee naar huis neem, wat ik daarna als ik zelf weer ga rijden “in mijn achterzak heb” en kan uitvoeren.
Helaas is er zo goed als geen theorie, kan ik het dus ook niet toepassen en wordt er per persoon nagenoeg geen feedback gegeven welke in de dagelijkse praktijk toepasbaar is. Een gemiste kans.

Hoe zou in mijn optiek de bochtentraining er als volgt uit kunnen zien:

Rondrijden op circuit
– Theorie
o Wat is een bocht
o Op welke manier kun je een bocht nemen (straat / circuit)
o Wat zijn kijkpunten en waar kijk je naar voor een bocht / in een bocht / bocht einde
– Praktijk
o er staan pionnen daar waar je de bocht instuurt, op de apex en daar waar je na de bocht dient uit te komen
o Ochtendeel: straatlijnen / middagdeel: racelijnen
– Feedback
o Iedere paar rondjes even kort (motor uit helmen op) feedback aan de personen die achter de instructeur gereden hebben (bij trainingen in Duitsland https://www.mototeam.bike/oberbergischer-kartring is het gebruikelijk dat de trainer als tweede rijdt en op rechte stuk steeds gewisseld wordt)

Oefeningen in het middendeel waar gewisseld werd: eerst theorie, oefening laten doen en feedback. Wat ik in andere cursussen dan vaak zie, is dat de instructeur het na de uitleg voor doet, waarna de cursisten het mogen doen, feedback krijgen en het nog een keer uitvoeren.

Wat ook nog verbeterd kan worden is de groepssamenstelling gedurende de dag. Nu lijkt dit een statisch gegeven bij de KNMV bochten-training. Wat ik normaliter meemaak is dat (vaak al na eerste sessie) deelnemers verplaatst worden naar langzamere of snellere groep. Dit is een proces wat gedurende de dag blijft doorgaan. Het heeft namelijk geen zin om in groep te rijden met te grote verschillen (zoals bij ons), die vervolgens na 1 rondje al compleet uit elkaar is gevallen. Leer effect wordt op deze manier namelijk geminimaliseerd, omdat de deelnemer dan in niemandsland rondrijdt.

Ook is er geen aandacht voor de positie/houding op de motor van oa armen/voeten. Mogelijk niet voor alle groepen geschikt, maar zeker voor de snellere groepen kan hier aandacht aangegeven worden, zodat dit uiteindelijk een tweede natuur wordt.

Wat me verder is opgevallen is dat er geen aandacht is voor het belang van rust/drinken tijdens een training, zodat dit kan worden meegegeven voor deelnemers die dagtrips / weekendjes weg gaan plannen. Geef of deelnemers aan dat ze zelf voor drinken moeten zorgen in ochtend/middag (en let er als trainer op dat deelnemers ook daadwerkelijk drinken) of zorg als organisatie hiervoor. Nu was er in de middag wel drinken voorhanden, maar onvoldoende voor alle deelnemers. In extremis heb ik bij een training in Duitsland meegemaakt dat je daar een fles drinken kreeg (1,5liter), waar je je naam op moest schrijven. Niet genoeg gedronken, sessie overslaan! Andere uiterste is afgelopen zaterdag waar ik een trainer heb horen zeggen: daar kun je drinken, voor wie dat wil. Ik rij nu verder…… Meeste ongelukken in de Eifel gebeuren namelijk zo tussen 15u en 16u30, als vermoeidheid begint toe te slaan en vochttekort zorgt voor concentratie problemen…..

Het moge duidelijk zijn dat ik in deze opzet geen training meer ga volgen die is georganiseerd door de KNMV. Het geld echt niet waard.

Groet Marc Sanders

Ps wel nogmaals een bedankje voor de instructeur die er eigenlijk niet was, maar toch met een aantal deelnemers van groep 2 rond heeft gereden.

Reactie van KNMV Opleidingen:

Beste Marc dank je wel voor je uitgebreide feedback. Jammer dat je de dag zo hebt ervaren. Allereerst blijft het natuurlijk lastig om jou veel persoonlijke feedback te geven als je meedoet aan een trainingen waarin gewerkt wordt in een groep van deelnemers. Een bepaalde groepsgrote gaat altijd ten koste van individuele feedback. Uiteraard kunnen we de groep kleiner maken, maar dat heeft dan weer consequenties voor de prijsstelling. Verder is het juist niet de bedoeling om je op dit circuit exact de bochtenlijnen te leren, zodat je aan het einde van de dag 3 seconden sneller bent. Het doel gaat veel meer over de 4 K’s. Kijken, klaar maken, kantelen en kracht opbouwen. Bochten rijden in theorie is heel leuk, maar in de praktijk is geen bocht het zelfde denk maar aan wel of geen tegenliggers, weersomstandigheden, vuil op het wegdek, bochtstraal, zicht enz. Kortom het gaat veel om kennis en techniek. Juist vanuit eerdere evaluaties bij deelnemers die we eerder hebben gehad kwam de wens naar voren juist zo veel mogelijk te rijden om ervaring op te doen en de uitleg direct zelf te gaan uitproberen. Kortom de invulling van de dag is dus ook een persoonlijke voorkeur.
Samengevat: de oefeningen en het programma is eigenlijk voor 90% gemaakt aan de hand van reviews en wensen van cursisten. Blijft natuur staan dat we het erg jammer vinden dat het voor jou persoonlijk anders heeft uitgepakt. We wensen je veel motorplezier en hopelijk ondanks deze ervaring tot ziens.

Wouter is een prettige, vakbekwame instructeur die oog heeft voor het niveau van elke deelnemer én waar dat mogelijk is 1:1 de juiste uitdaging biedt. - Door: Wouter

+Vakkundig instructeur

+Oog voor elke rijder

+Verhoogd zelfvertrouwen

-Een korte pauze bij een KADIwagen zowel 's morgens als 's middags is een idee

Wouter is een prettige, vakbekwame instructeur die oog heeft voor het niveau van elke deelnemer én waar dat mogelijk is 1:1 de juiste uitdaging biedt. Hij doet dat door soms door een cursist op te laten stappen om achterop de technieken te laten ervaren en uitleg te kunnen geven. Daarnaast past hij zijn tempo en niveau aan de rijder aan die direct achter hem rijdt. Ik heb genoten en merk elke dag de resultaten van de rijopleiding.

Erg goede cursus voor iedereen die motor rijdt en dat veilig wil doen - Door: Rob

+Duidelijke en goede uitleg

+Veel geleerd

+Goed voor je kennis en zelfvetrouwen

-Helaas was het drinken in de middag op het circuit al op toen wij daar kwamen met de groep

Ik ging achterop bij de instructeur , dat heeft mij heel veel gebracht. Ik denk dat dit voor heel veel mensen een eyeopener kan zijn.
SUPER

Erg goede cursus voor iedereen die motor rijdt en dat veilig wil doen - Door: Rob

+Duidelijke en goede uitleg

+Veel geleerd

+Goed voor je kennis en zelfvetrouwen

-Helaas was het drinken in de middag op het circuit al op toen wij daar kwamen met de groep

Ik moest achterop, dat heeft mij heel veel gebracht. Ik denk dat dit voor heel veel mensen een eyeopener kan zijn.
SUPER

Voor een starter of onzekere motorrijder een must have training, voor ervaren rijders kan je het geld beter ergens anders besteden. - Door: Edwin Brunenberg

+Veel rijden op het PVI circuit

+Betrokken instructeur

+Geweldige rijomgeving - circuit

-Te grote groep (8 deelnemers) met een onprettige mengeling van starters en zeer ervaren rijders

-Dag al om half vier afgelopen; prijs kwaliteit verhouding beetje zoek

-Nauwelijks instructie, tips & trics

Verdeel de cursisten niet naar eigen inschatting (toer of sportief) maar ook weldegelijk naar concrete rijervaring. Rijders met veel – circuit ervaring vervelen zich in de groep met starters en andersom voelen de starters zich opgejaagd door de ervaren rijders.
De kosten zijn erg fors voor het gebodene. Zeker voor rijders zoals wij welke uit Limburg komen en een voorovernachting boeken. alles tezamen kost dan zo’n dag tegen de 500€. mi is deze dag dit niet waard.
Er is veel gereden (top) maar ik heb ook geen of nauwelijks tips en tricks ontvangen van de instructeur, mijn doel was mijn vaardigheden te verbeteren; hiervoor heb ik wel feedback nodig. Telkens Top! horen brengt mij niet verder.
Het niet centraal welkom heten en afscheid nemen door de KNMV van de deelnemers ervaar ik als een gemiste kans. Profileer je ook als KNMV naar de mensen toe.

Reactie van KNMV Opleidingen:

Edwin dank je wel voor je feedback. We gaan zeker kijken waar we iets mee kunnen. Van onze klanten kunnen we immers alleen maar leren. Toch wil ik graag antwoord geven op een paar opmerkingen. Allereerst hebben we een bewuste keuze gemaakt om de dag niet heel laat te laten eindigen. Onze trainingsdagen zijn altijd best intensief en weten uit ervaring en uit de nodige feedback dat deelnemers aan het einde van de dag erg moe zijn. Als er al valpartijen zijn, dan zijn ze meestal hierdoor aan het einde van de dag. Je begrijpt dat we dat graag willen vermijden. Veder weten we dat onze deelnemers uit het hele land komen en vinden wij dat we ook in het kader van de veiligheid een bepaalde zorgplicht voor de terugreis hebben. De keuze voor de groepsgrote heeft alles te maken met enerzijds een stuk groepsdynamiek, maar eerlijk gezegd ook met prijsstelling. Lelystad is een professionele omgeving waar ook een bijbehorend prijskaartje aanhangt. Willen we dus de uiteindelijke consumentenprijs nog redelijk houden zijn we genoodzaakt ergens iets op kwaliteit en ambitie in te leveren. We zijn het eens dat kleinere groepen meer leereffect heeft, maar ondanks dat wij een vereniging zijn zonder winstoogmerk kan dat boekhoudkundig helaas niet uit. Onze openbare weg trainingen zijn wel in kleinere groepen, omdat hier circuithuur wegvalt. Wellicht is dat voor de volgende keer iets voor jullie. In ieder geval dank dat je de moeite hebt genomen om je feedback met ons te delen en hierin je tijd te investeren.

Supper om voor een tweede keer een VRO te doen, veel herhaling, toch veel geleerd. - Door: Frederik

+Goede instructeur

+Fijne toelichting

+Mooi circuit

-Weinig pauzes

-Alleen koffie en lunch, geen water tussendoor

Naast een bak koffie en de lunch was er geen andere pauze of drink moment. Dat kan echt verbeterd worden. Voor de rest prima locatie, onwijs leuke dag gehad, leuke instructeur. Voor herhaling vatbaar!

Gewoon doen ook voor een 2e of 3e keer. - Door: Jasper de Keijzer

+Goed om mijn nieuwe motor te leren kennen. Ik had de cursus al eerder gedaan maar het.blijft leuk.

+Duidelijke uitleg van de instructeur

+Prima circuit

-Middag programma duurt te lang. Vermoeidheid gaat parten spelen

Neem een flesje water mee. Doe de cursus ook al ben je een pro, het is leuk.

Topdag gehad waarbij ik mijn grenzen heb kunnen verleggen, had ik veel eerder moeten doen en niet pas na 41 jaar! - Door: Ton Nijkamp

+Zeer kundige en vriendelijke instructeur met humor: Radboud

+Je leert je eigen grenzen te verleggen

+Veilige omstandigheden op circuit Lelystad

-Wat te drinken op de baan zou fijn zijn

Neem een flesje water mee om tijdens een stop wat te kunnen drinken

Op een deskundige, professionele en toch ontspannen wijze in één dag een betere motorrijder. Klasse Arjan! - Door: Ed

+Zelfvertrouwen gevend

+Professionele aanpak en begeleiding

+Goede opbouw cursus met juiste dossing elementen

-Corona beperkingen

Op een deskundige, professionele en toch ontspannen wijze in één dag een betere motorrijder. Klasse Arjan!

We hebben alle 8 veel geleerd en veel lol gehad! - Door: Franc Verstappen

+Deskundige instructeur

+Grootte van de groep

+Humor van de instructeur (Henri)

-Prijs...

Sjonge wat kun je in 1 dag veel leren. Of misschien beter gezegd: wat blijk je veel te kunnen als je het wel n de juiste setting en onder juiste begeleiding kunt proberen!

En, la’an we eerlijk zijn, de nodige rondjes rond banjeren is wel errug leuk…

Kleine aantekening; er was geen gelegenheid om (buiten de middagpauze) water te drinken of juist “af te wateren’ 😉

Zinvol. Logistiek kan beter. - Door: Ivo

+Instucteur rustig, persoonlijk en deskundig

+Oefenplek prima bereikbaar

-Rokers in de groep tojdens de uitleggen, bah!!!

-Geen koffiepauze in de ochtend, plassen in de heg daardoor.

-Ontvangst buiten en maar wachten opde laatkomers. Dan hoef ik ook niet meer optijd te komen dus.

VRO bochten begin okt. ‘20. Instucteur rustig, deskundig en persoonlijk TOP. lokatie makkelijk bereikbaar. Geen koffiepauze in de ochtend en dus plasssen in de heg.
Rokers om je heen tijdens de uitleggen 🙁
Goeie motorervaringen opgedaan!

Leerzame, maar vooral ook leuke dag - Door: Jesse

+Steile leercurve

+Goede instructie

-Ongelijk niveau deelnemers

Deze opleiding is echt een must voor de serieuze motorrijder. Vooral het rijden onder natte omstandigheden was (voor mij) nuttig. De instructie van Jan uit Volendam was prettig en vermakelijk.
We reden in een groep van 7 personen met allerlei verschillende motoren en niveaus. Tijdens het rijden op het circuit zorgde dat er wel voor dat de snellere rijders erg werden opgehouden door de wat langzamere. Niet erg maar misschien dat daar wat meer rekening mee kan worden gehouden bij het indelen van de groepen.

Erg leuke, leerzame dag - Door: Johanna

+Goede instructeur

+Passend programma

+Veel afgeleerd en goed aangeleerd

-Het was warm, er mocht meer water beschikbaar zijn

Goede leerzame cursus. Goede groep paste bij elkaar.u

Zeer leerzaam en erg leuk mede door de persoonlijke begeleiding. - Door: Marc Jongsten

+Top instructeurs.

+Mooi circuit.

+Steile leercurve.

-Geen verzekering voor oudere motoren.

Dankzij de natte weersomstandigheden een zeer steile leercurve en daardoor best zwaar. De zeer nauwkeurige en persoonlijke begeleiding maakt het echter tot een “must” voor elke serieuze motorrijder.
Speciale dank aan Jan uit Volendam (ik zing niet….) voor de hulp bij het verleggen van mijn grenzen.
Mvg Marc

geweldige cursus, erg leerzaam - Door: frank

+top instructeur Tom (erg ervaren en geniet ervan de kennis door te geven)

+fijn dat er wat gesorteerd werd op groepen wat betreft snelheid, de groep waar ik in zat was aardig gewaagd aan elkaar

+veel inzicht erbij over het beheersen van de motor, na de lunch regen maar was juist leerzaam

aanrader

superdag met veel ervaringen. verandering van automatisme naar bewust worden een gewoon lekker sturen! - Door: Eelco

+lekker veel rijden op een leuk circuit

+super ervaren instructeurs

+programma ging ook prima tijdens de regen

De dag begon met regen maar dat heeft nauwelijks effect gehad op het programma. Onze instructeur Jan had meer ervaring dan de hele groep bij elkaar en kon het goed overbrengen. Het duidelijk maken waar je op moet letten zoals remproef op snelheid, rondje speeltuin, motorbeheersing, ,met een mindere motor gewoon hard rond gaan en iedereen lekker laten sturen.
Het circuit van Lelystad is niet lang maar uitdagend door zijn vele korte bochten en leuke bocht aan einde rechte stuk.
Echt een aanrader voor iedereen die wil ontdekken wat zijn/haar motor echt kan, van beginners, her opstappers tot asfalt verslinders. Ik heb echt een superdag gehad!

Door: Pieter van Ulden

Allereerst complimenten voor Johan en de organisatie, het was een top dag!! Over de dag heb ik twee opmerkingen.
1) We begonnen pas om 9.15 aan onze eerste oefening “Remmen in bochten”, door tijdgebrek heb ik deze onvoldoende kunnen oefenen helaas. Dit had ik graag nog beter onder de knie willen krijgen. Heb dit ook aan Johan aangegeven toen we gezamenlijk terug waren in de kantine tijdens de nabespreking.
2) Een deelnemer in mijn groep reed op een Honda Goldwing, deze kon niet goed mee in de groep qua bochten, wat leidde tot oponthoud en enige ergernis. Ikzelf moest soms mijn snelheid sterk reduceren, waardoor het nemen van bochten soms niet lekker verliep. Misschien een tip dat als iemand de VRO bochten wil gaan rijden dat hij/zij ervaring heeft, anders misschien eerst een andere cursus volgen, Expert of Op maat. Ik kan mij voorstellen dat die persoon zich ook opgejaagd voelt. Deze man had al enige jaren niet meer gereden….

Voor de rest veel geleerd en erg genoten. Johan is een echte TOP instructeur, aandacht voor de gehele groep!

Door: Martin Noorbergen

Erg goede cursus, ontzettend leerzaam en gevarieerd.
Niets aan wijzigen, behalve misschien dat om 4 uur de “baan” dichtgaat en dat is gevoelsmatig te snel.

Door: Stefan Groot

Ik heb de cursus als bijzonder leerzaam ervaren. Ook vond ik het buitengewoon leuk om onder professionele begeleiding op een beheerste manier een keer over een circuit te kunnen rijden. De werkwijze van de docent was erg prettig.

Door: Stefan Jansen

Zeer geslaagde dag! Geen idee wat ik ervan moest verwachten, maar ik ben weggereden uit Lelystad met het gevoel dat ik er beter door ben gaan rijden. Niets meer dan lof voor Johan, wat kan die man goed en rustig uitleggen en je laten inzien wat hij je wilt aanleren. Ook door simpele dingen, iedereen even afgaan en door lichamelijk contact laten voelen wat je moet doen of wat je moet voelen. Bestede evenveel aandacht aan iedereen in de groep en was niet verlegen om de discussie aan te gaan. De lunch vond ik heel goed, ik had ook echt honger door de inspanning in de ochtend, was dus zeer welkom. Ik denk ook dat ik in een groep zat waar het met iedereen goed klikte en dat werkte ook mee voor de dag.

Om wel een minpuntje te noemen en daar vroeg Johan aan het einde van de dag ook expliciet naar. De eerste oefening (remmen in een bocht) vond ik achteraf korter dan de andere oefeningen, Johan legde wel uit hoe dat kwam, maar toch had ik die een paar keer meer willen doen. Verder geen smet op de dag, zeker niet. En de laatste paar rondjes op het circuit, werd er aardig doorgereden wat ik zelf heel erg leuk vond. Maar vond het jammer dat een langzamer iemand (Goldwing) het tempo niet kon bijbenen en daardoor de hele groep van het gas moest. Ik snap het wel, maar had graag nog een paar rondjes hoger tempo willen rijden. Ik kon toen eens echt steeds een stapje verder proberen, bochten leren kennen en voelen wat de motor doet als je harder een bocht door probeert te komen.

Maar nogmaals, het was een zeer geslaagde dag zo!

Door: Pim de Lint

Zeer fijne instructeur! Vond alleen bij de remproef en de uitwijk de wachttijd te lang. Ook het volgen van de instructeur zou vaker mogen voor een cursus van 280 euro….
Kortom de groep was naar mijn mening te groot. Max 4-5 cursisten leek mij meer op zijn plaats in dit geval.