Expertgroep MX-masterplan

Voor een aantal belangrijke vraagstukken binnen het MX-masterplan is een expertgroep opgericht met vertegenwoordigers namens clubs en rijders en andere specialisten. Deze groep bestaat, in alfabetische volgorde, uit:


Camiel van Berkesteijn (KNMV-bondsbureau)

“De KNMV is er als motorsportbond voor om motorsport in Nederland te faciliteren. Daarbij hoort ook het helpen bij de instandhouding van motorsportaccommodaties en hierin moeten wij als bond nu onze rol pakken.”


Pepijn de Haan (secretaris MC Delfcross)

“Voor mij is er niets mooiers dan samen met mijn zoon de sport te beleven die ons beiden zo lief is. Samen praten over de zelfde passie, het bochtje wat maar niet lukte of die geweldige schans. Ik gun het hem zo dat hij die momenten later ook met zijn kinderen kan beleven. Daarom zet ik mij in voor dit masterplan.”


Harry van Haren (strateeg en deskundige gemeentelijke en provinciale organisaties)

“Mijn vak als strateeg lijkt op motorrijden: goed kijken naar wat voor je ligt en de beste weg naar je doel kiezen.”


Wim Mulder (lid KNMV Raad van Toezicht)

“Als gepassioneerd motorsportliefhebber en KNMV-vrijwilliger, herken ik de absolute noodzaak voor het inzetten van het onlangs door de KNMV gepubliceerde MX-masterplan. Ons team dat inmiddels aan de slag is gegaan met dit belangrijke project gaat – inclusief ons netwerk waar veel kennis en kunde in zit – de uitdaging aan om de door ons zo geliefde motocross en de daarbij behorende circuits toekomstbestendig te maken.”


Koen Pijpers (vicevoorzitter MON)

Vanuit de MON willen we altijd meepraten over nieuwe initiatieven en dit is er zeker één van.”


Joost Ruiterkamp (licentiehouder)

“Ik vind het het meest belangrijk dat we motocross in de toekomst mogelijk blijven houden op zoveel mogelijk plekken in Nederland. Wat mij drijft is om zo min mogelijk banen te laten sluiten. Ik wil geen België achterna waar bijna geen banen meer over zijn. Verder is het belangrijk dat aan de veiligheid wordt gedacht van de sport. Zo blijft het voor zoveel mogelijk mensen zo leuk mogelijk. Blessures komen er namelijk genoeg voor, daar stapt niemand voor de motor op. Een elektronisch veiligheidssysteem kan hierbij niet alles voorkomen, maar zorgt er wel voor dat het risico vermindert dat je op een gestrande rijder springt.”


Frans Schermer (adviesbureau Peutz)

“Ik vind het een eer om te mogen bijdragen aan een verdere professionalisering van de motocrosssport in Nederland!”

Werkzaamheden

De werkzaamheden en voortgang van de expertgroep kun je op deze pagina volgen. De expertgroep werkt momenteel aan…

  • een verdeelsleutel: welke club krijgt welke bijdrage en waarvoor?
  • de prioritering: bij welke clubs moeten we als eerste aan de slag?
  • een compensatieregeling: naar clubs die zelf al investeerden in legalisering, veiligheid en/of duurzaamheid vloeit geld terug voor eerder gemaakte kosten.

De voorstellen en adviezen van de expertgroep worden voorgelegd aan het bestuur van de KNMV voor een definitieve beslissing.