Deelnemers
KNMV Custom Bike Contest

Deelnemers van de KNMV Custom Bike Contest.

Deelnemer: John Lucassen
Motor: BMW K75 RT uit 1992
Omschrijving: Eerste keer dat ik deze uitdaging aanging. De highlights zijn de wielen met stoere banden, de tank kleur, de knipperlichten zijn achter in het frame verwerkt en voor aan de tank. Daarnaast heb ik het zadel zelf gemaakt met een stoere leren bekleding.

Deelnemer: Roger Wiggers
Motor: Yamaha SR 500 uit 1979
Omschrijving: Inspiratie was een klassieke Racer, als klein kind speelde ik altijd al met de race onderdelen van mijn vaders motoren. Toen heb ik de motor compleet gestripped en de highlights zijn het frame, de aluminium gepolijste onderdelen, de zelfgemaakte voetsteunen en de tank-buddyseat combinatie.

Deelnemer: Jan Bouman
Motor: BMW R100 RT uit 1988
Omschrijving: Ik ben begonnen met het kopen van de motor, een zandstraal machine en gereedschap. Daarna heb ik alles uit elkaar gehaald, gestraald, laten spuiten, het frame bewerkt en weer met nieuwe onderdelen opgebouwd. Bedrading was wel een uitdaging. De eyecatchers is de M-Unit push button bediening en de kleur van de tank.

Deelnemer: Sergei Papyan
Motor: Yamaha Virago xv920 uit 1983
Omschrijving: Mijn eerste officiële custom build, ik heb deze motor gekozen omdat het een mooie V-twin motor heeft, een geweldig geluid. Het doel was een moderne café racer met oude onderdelen en nieuwe onderdelen zoals een upside-down vork van de Yamaha R1. Eyecatcher is het subframe met de kentekenhouder, daarnaast is de custom uitlaat, het subframe en het zadel speciaal.

Deelnemer: Maarten Poodt
Motor: Yamaha XT550
Omschrijving: Een boardtracker, met dit project wilde ik laten zien wat ik met mijn handjes kan en dus zoveel mogelijk zelfbouw. Van frame verbouwen en RVS benzinetank fabriceren tot aan het bekleden van het zitje waar de elektronica in zit. De highlights zijn de 21” wielen, de zelfontworpen en zelfgemaakte voorzijde, een aparte olietank waarbij de olie via de tank door het frame het blok in komt.

Deelnemer: Wim in ’t Veen
Motor: Honda CB550 K3 uit 1978
Omschrijving: Deze CB 550 K3 is volledig uit elkaar gehaald en vrijwiel alles vernieuwd tot aan de het laatste boutje. Ik heb er ca. 1 jaar op gebouwd en in het afstellen van de motor ging het meeste werk zitten. De highlights zijn voor mij de carburateur, de tank en de uitlaat. Ik ben van vier naar één uitlaat gegaan, heb het zitgedeelte afgeslepen en een nieuwe vorm erop gelast. Het stuur is aangepast en de achtergrond van de snelheidsmeter en toerenteller is aangepast. Daarnaast heb ik aluminium tank op maat laten maken.

Deelnemer: Robert Aartsen
Motor: BMW R80/7 (frame) en blok BMW R80R
Omschrijving: Deze BMW caferacer op basis van een oude 2-klep s boxer en heeft dankzij mijn makkers de bijnaam “het petroleumstelletje” gekregen. De highlights zijn voor mij de ‘klassieke look’, maar dan wel met moderne rijeigenschappen. Dus een GSXR-voorvork met dubbele 6-zuiger remklauwen, maar dan wel met RVS spaakwielen en een instelbare YSS achterschikbreker. Mijn favorieten: Voorpartij (combi spaakwiel/remmen), gerestaureerde Rickmankuip, het zadel (met dank aan Tessa Becker) en het spuitwerk (met dank aan Rob Verhelst).

Deelnemer: Efkan Yazbahar
Motor: Honda cx 500 uit 1981
Omschrijving: Bijna alle onderdelen zijn zelfgemaakt. Highlight is de led koplamp.

Deelnemer: Benny Prinsen
Motor: Suzuki GS750D uit 1977
Omschrijving: ‘The Brave’ Mijn motor wordt een ode aan de helden die voor onze vrijheid gestreden hebben in de Tweede Wereldoorlog. De achterkant van het frame heb ik bewerkt zodat ik led verlichting kan monteren en ik heb een oorlogsverlichting lamp omgebouwd tot achterlicht. De highlights is de wrapped tank met ster, de oorlogsverlichting en details die met het leger te maken hebben. Ik zit nog vol in de bouw en verwacht eind april klaar te zijn.

Deelnemer: Mario van den Hurk
Motor: BMW K100 LT uit 1990
Omschrijving: Een mooi avontuur, samen met mijn zoon hebben we alles zelf gedaan, behalve het spuitwerk. Maar extra speciaal is het zadel dat we zelf hebben gemaakt, eerst hebben we de motor helemaal gestript en vervolgens gepoedercoat, remklauwen gereviseerd, nieuwe remschijven, pakkingen etc. We hebben de motor opnieuw opgebouwd. De eyecatcher is de bijzonder kleur: Aston Martin Divine Red en Parelmoer wit.

Deelnemer: Daniel Ariens
Motor: Honda CX500 uit 1979
Omschrijving: Ik zocht een project en mijn broer wilde een mooie unieke motor. We hebben wel wat tegenslagen gekend met het blok, maar uiteindelijk liep de motor netjes. De gehele bouw is soepel verlopen en was het erg leuk om te doen! De highlights zijn toch wel de wielen met stoere banden, de tank en de knipperlichten die achter in het frame zijn verwerkt.

Deelnemer: Rob de Waard
Motor: Honda VT600 uit 1991
Omschrijving: Het begon als een eindexamen-project voor school, waar ik leerde voor meubelmaker. Ik heb een motor gekozen en maakte verschillende onderdelen van hout. Op dat moment had ik nog geen verstand van motoren, maar afdoende leert men. De motor heeft inmiddels een paar jaar stilgestaan en had daardoor wat onderhoud nodig. Door mijn huidige werk als decor timmerman beschik ik over een geweldige werkplaats, waar ik nu weer met de motor bezig ben om een nieuwe look te creëren.

Deelnemer: Rick Boelsma
Motor: Honda CBR600F uit 1987
Omschrijving: Het is een uit de hand gelopen hobby, waarbij ik een slecht onderhouden motorfiets heb kunnen omtoveren tot weer een mooie machine. Zelf vind ik dat de missie wel is geslaagd.

Deelnemer: Stefan Harkink
Motor: Honda NX650 uit 1988
Omschrijving: Ik heb verschillende aanpassingen aan de motor doorgevoerd, zoals de 17 inch-wielen, de uitlaat onder door laten lopen met een Arrow-einddemper, plus het achterframe aangepast. Verder is de tank en buddy pas gemaakt en veranderde ik de verlichting.

Deelnemer: Rene Roes
Motor: Malaguti Phantom uit 1996
Omschrijving: Zeven jaar geleden heb ik het frame van een Malaguti Phantom 100 cc gekocht, met als idee om er een daily drive van te maken. Nu is er alleen vrij weinig over van het originele model. Ik wilde laten zien wat ik met mijn eigen handjes kan maken, dus zoveel mogelijk is zelfbouw. Van frame verbouwen tot aan het bekleden van het zitje.

Deelnemer: Jesse Bruggeman
Motor: Yamaha XV250 Virago uit 1992
Omschrijving: Ik had nog nooit een motor verbouwd, dus ik ben op zoek gegaan naar een basis die naar mijn weten nog nooit echt strak gechopt was. In de woonkamer van mijn vader ben ik begonnen, op een kratje bier. Met basis gereedschap moest ik de klus zien te klaren. Het enige werk dat ik heb uitbesteed, was het coaten van de wielen.

Deelnemer: Tonni ten Brink
Motor: Suzuki GN250 uit 1987
Omschrijving: Aan al mijn eigen motoren deed ik onderhoud en reparaties zoveel mogelijk zelf. De techniek vind ik net zo mooi als het rijden, maar met moderne motoren valt er minder te sleutelen. Zelf iets verbouwen was al jaren een droom. Zonder geld probeerde ik er toch iets moois van te maken.