Wegrace Reglement en Technisch Reglement 2016
De reglementen voor de wegrace 2016 staan nu online.
De belangrijkste aanpassingen in het wegrace Reglement zijn:
- Inschrijfprocedure is geactualiseerd.
- Safety Car is geschrapt voor wedstrijden in NL. Het is nu omgezet in hantering van de gele vlag stil gehouden op niet-permanente circuits.
- Kwalificatielimiet voor de solo klassen is afgeschaft; op verzoek van de Zijspannen blijft de kwalificatielimiet bestaan voor niet-permanente circuits.
- Artikel 9 over licenties is geactualiseerd door wederzijdse acceptie van de licenties van de KNMV en de OW-Cup.
- Een aantal artikelen die ook in het motorsport reglement staan is verwijderd of geactualiseerd (o.a. art 3 AR).
De belangrijkste aanpassingen in het wegrace Technisch Reglement zijn:
- In het algemene gedeelte zijn de belangrijkste wijzigingen dat sturen en stuurhelften niet van composite materiaal gemaakt mogen zijn en is het artikel over nummers en nummerplaten naar de laatste FIM-eisen aangepast.
- Het DSSP en DSBK reglement is herzien en nu weer als twee klassen omschreven:
– Bij de DSSP is gewijzigd dat de inlaatkelken weer vervangen/veranderd mogen worden, de nokkenas ketting, spanner en geleiders mogen worden veranderd/vervangen, after market slipper clutch is toegestaan, verder een verduidelijking van de bijkomende uitrusting.
– In de DSBK is de tekst van het ontsteking gedeelte aangepast en is de tekst in art 2.6.11 ‘ride by wire’ aangepast naar de laatste FIM-eisen. - Het brandstof reglement is tevens naar de laatste FIM-eisen aangepast.
- Het helmenreglement kent wat tekstuele wijzingen.
- Art 2.12.10 over de montage van de plaats van de transponders is versoepeld.
- In het Classic reglement is de tekst bij frames / voor en achter vering verduidelijkt.
- De naam van de 3-DCup is veranderd in Dutch Ducati Challenge.
- Nieuw toegevoegd is de KTM 690 Duke.
- De omschrijving bij de Moriwaki Cup is aangepast.