Wegrace Reglement en Technisch Reglement 2016


KNMV - 14 januari, 2016

De reglementen voor de wegrace 2016 staan nu online.

De belangrijkste aanpassingen in het wegrace Reglement zijn:

  • Inschrijfprocedure is geactualiseerd.
  • Safety Car is geschrapt voor wedstrijden in NL. Het is nu omgezet in hantering van de gele vlag stil gehouden op niet-permanente circuits.
  • Kwalificatielimiet voor de solo klassen is afgeschaft; op verzoek van de Zijspannen blijft de kwalificatielimiet bestaan voor niet-permanente circuits.
  • Artikel 9 over licenties is geactualiseerd door wederzijdse acceptie van de licenties van de KNMV en de OW-Cup.
  • Een aantal artikelen die ook in het motorsport reglement staan is verwijderd of geactualiseerd (o.a. art 3 AR).

De belangrijkste aanpassingen in het wegrace Technisch Reglement zijn:

  • In het algemene gedeelte zijn de belangrijkste wijzigingen dat sturen en stuurhelften niet van composite materiaal gemaakt mogen zijn en is het artikel over nummers en nummerplaten naar de laatste FIM-eisen aangepast.
  • Het DSSP en DSBK reglement is herzien en nu weer als twee klassen omschreven:
    – Bij de DSSP is gewijzigd dat de inlaatkelken weer vervangen/veranderd mogen worden, de nokkenas ketting, spanner en geleiders mogen worden veranderd/vervangen, after market slipper clutch is toegestaan, verder een verduidelijking van de ‘bijkomende uitrusting’.
    – In de DSBK is de tekst van het ontsteking gedeelte aangepast en is de tekst in art 2.6.11 ‘ride by wire’ aangepast naar de laatste FIM-eisen.
  • Het brandstof reglement is tevens naar de laatste FIM-eisen aangepast.
  • Het helmenreglement kent wat tekstuele wijzingen.
  • Art 2.12.10 over de montage van de plaats van de transponders is versoepeld.
  • In het ‘Classic’ reglement is de tekst bij ‘frames / voor en achter vering’ verduidelijkt.
  • De naam van de 3-DCup is veranderd in ‘Dutch Ducati Challenge’.
  • Nieuw toegevoegd is de KTM 690 Duke.
  • De omschrijving bij de Moriwaki Cup is aangepast.