RespeXt-campagne gestart in Mill

Tijdens de tweede ronde van de Dutch Masters of Motocross in Mill heeft de campagne RespeXt veel aandacht getrokken.
Ondanks de aanwezigheid van vele buitenlands GP-rijders, konden Jeffrey Herlings, Brian Bogers en Glenn Coldenhoff toch hun stempel drukken op de Dutch Masters of Motocross in Mill. Naast dit sterke optreden van de Nederlanders werd voor het eerst de RespeXt-actie voor het voetlicht gebracht. Deze campagne is zeer breed, zowel op deelnemers als publiek, gericht om de motocross veiliger te maken en een beter imago te geven.
MXGP-rijder Glenn Coldenhoff en crossliefhebber Bennie Jolink zijn de ambassadeurs van de RespeXt-campagne. De voormalige voorman van Normaal had de eer om in Mill voor de eerste manche het starthek te laten vallen, waarmee hij meteen de aandacht vestigde op dit nieuwe initiatief. Respect in de sport is essentieel voor de veiligheid van iedereen en ook de clubs spelen daarbij een grote rol, aldus Jolink.
Op het circuit konden de toeschouwers niet om de promodames heen, die sleutelhangers en folders uitreikten waarin deze bijzondere actie werd toegelicht.