MotoMe – aflevering 31

Michael van der Mark op rijles, racen met Honda 500 twins, Guzzis V9s en Hyperventilatie
We stonden er afgelopen week weer gekleurd op in de Krant van Ingeslapen Nederland. Groot pakte het genuanceerde journaille uit met de kop dat de politie genoeg heeft van motorclubs. Om in het artikeltje direct over te gaan op de benaming motorbendes. Maar misschien had De Telegraaf toch gelijk. Want onder de motorclubs is vooral de BMW R 1100 RT-sociëteit wereldwijd gevreesd. Vergeten we vooral niet het uitschot van de Christian Motorcyclists Association, laat staan de terreurdreigingen die van homomotorclub Pink Spirit uitgaan. Wij van MotoMe zeggen dan ook: ken je ons nog niet, join the club! Doe je dat niet, weten we je te vinden
In deze misdadig veelzijdige aflevering:
WK Superbiker op rijles
Michael van der Mark is niet alleen het beste dat de Nederlandse racerij te bieden heeft, ook op mondiaal niveau is het een podiumkandidaat in de Superbike en voormalig wereldkampioen Supersport. De Rotterdammer die volgend seizoen Valentino Rossi gaat vervangen op de Yamaha M1 (even een gerucht de wereld in helpen, opletten Telegraaf!), heeft echter geen motorrijbewijs. Onverantwoord. Dus vergasten we Magic Michael op een heuse motorrijles, inclusief speciale verrichtingen als het beruchte achtje, de huiveringwekkende wipwap en achteruit inparkeren. Om toch nog iets van actie te ondernemen, sloten we het geheel af met een uur lang rammen op circuit met de Hondas CB en CBR500 twins. MvdMs SBK-Fireblade heeft vijfmaal meer pks Werd het toch nog gezellig!
Moto Guzzi bopt en roamt door!
De typenamen V7, V8, V10 en V11 had Moto Guzzi al eerder opgesoupeerd, dus moesten de technici wel een V9 bedenken. Het werden de 853 cc Roamer en Bobber, in prestaties de licht overtreffende trap van de bestaande V7s. Natuurlijk vierde Moto Guzzi dit feestje in huiselijke sferen, dus vormde het Comomeer eens temeer het decor van deze dubbele rijimpressie. En dames en heren, we hebben een winnaar.
Ducatis Hyperventilatiemachine
Zie het design, lees de technische gegevens en je ziet direct dat Ducatis nieuwe Hypermotard 939 de tegenpool is van de op meerdere vlakken laagdrempelige Scrambler. Om te beginnen dien je voor vooral de SP-versie een keukentrap aan te slepen als je kleiner geschapen bent dan 1.65 meter. Maar de sensatie is er niet minder om, eenmaal aan boord, domweg omdat de vorige Hypers ook al van die hooliganmachines waren. Alweer Brillemans toog naar het Spaanse Castellolí en omstreken voor de circuittest van de SP, de straattrip op de gewone. Een zonzekere bestemming, beloofde de folder.
Bron: MotoMe.