Reglement ONK supermoto 2015

Het nieuwe supermotoreglement voor het seizoen 2015 is officieel goedgekeurd. Omdat we dit seizoen samen gaan rijden met BMB/FMB waren er enkele aanpassingen noodzakelijk. We benoemen de belangrijkste reglement- en organisatiewijzigingen.
- Invoering BeNeCup competitie voor Inters en Euro’s van beide landen.
- Maximaal aantal rijders per startveld is 36.
- De Euro klasse is terug. De Inters en de Euro’s gaan apart rijden zodra het startveld van Inters en Euro’s meer dan 36 rijders is. Dit wordt per wedstrijd bepaald. Er zijn 2 tijdschema’s die we aanbieden bij de organisatoren om dit mogelijk te maken.
- De Stop & Go Penalty vervalt. Bij een jumpstart word je 3 plekken teruggezet in de uitslag.
- In 2015 zijn er geen schrapresultaten, ook niet bij Nationalen.
- Bij de start van de 2e manche worden de eerste 8 startplekken omgedraaid aan de hand van de tijdtraininguitslag.
- Toevoeging van een Superfinale voor Inters, Euro’s en Nationalen, de punten tellen mee voor de totaalstand.
- Prijzengeldschema voor het resultaat van de Superfinale, elke klasse heeft prijzengeld. Het oude prijzengeldschema voor de Inters komt te vervallen.
- Eenvoudigere inschrijving voor daglicentiedeelnemers en tevens mogelijk voor buitenlandse rijders.
- Ten behoeve van de veiligheid stelt de KNMV communicatiemiddelen beschikbaar voor baanposten.
- Er zijn geen wijzigingen ten aanzien van het geluidniveau, deze blijft voor de Supermoto op 102 dB(A).
- De extra vrije trainingen komen te vervallen, dit vanwege het kunnen indelen van de Superfinale.
- Marcel van Drunen zal beschikbaar zijn voor de organisatoren om het offroadgedeelte en het circuit aantrekkelijker te maken zonder dat dit iets zal afdoen aan de veiligheid.
Bekijk het reglement op de documentenpagina van de supermoto.