Verkeerscampagne KNMV doet veel stof opwaaien

Motorrijders maken weer in grotere getale deel uit van het verkeersbeeld. Total en de KNMV zijn daarom vorige week gestart met de campagne ‘Let op: we gaan weer op weg!’. Deze campagne doet op social media veel stof opwaaien: er wordt vooral op de KNMV Facebookpagina heftig gediscussieerd.
Automobilisten en motorrijders wisselen op de KNMV Facebookpagina ervaringen uit omtrent elkaars gedrag in het verkeer. Inmiddels zijn er al 300.000 Facebookgebruikers die op www.facebook.com/motorbondKNMV de discussie – die volgde op een post met tips voor automobilisten + de link naar de video – hebben bekeken. Meer dan 300 mensen leverden al een bijdrage aan de discussie. Verder wordt de post ook veel gedeeld. Dit alles heeft tevens z’n uitwerking op de ‘kijkcijfers’ van de video: deze is al bijna 4000 keer afgespeeld.
Forumtopic KNMV.nl
Om iedereen in staat te stellen om mee te discussiëren, is er nu ook een topic op www.knmv.nl/forum geopend. Ideaal voor een ieder die geen Facebook heeft, of liever via een forum discussieert.
Verkeerscampagne
De KNMV werkt al jaren samen met Total Nederland en inmiddels is het een goede gewoonte om samen de start van het motorseizoen te vieren. Dit jaar niet alleen met de vertrouwde banners bij 45 Total stations (langs rijkswegen en de speciale Moto Points), maar ook met een promotiefilmje, dat binnenkort via narrowcasting te zien zal zijn op beeldschermen in alle tankstations van Total Nederland.
Lees ook het artikel ‘KNMV viert opening motorseizoen met Total’.